lauantai 29. kesäkuuta 2013

tätä päivää nyt elän tässä

satoiko siellä
istuin koneen ääressä nauttien mustaa kahvia
aikaa oli vaikka kuinka
hiusten kampaaminen jäi kesken
vuode vielä sijaamatta
avaan ikkunan
mitä kaikki on
ilmaa ikkunasta
olla vaan
voi kirjoitella jotakin
sanojen avulla voi löytää jotakin uutta
sanojen avulla voi hahmotella uutta ymmärryksen tasoa
sanat ovat työkaluja 
elämä tapahtuu sanoje nopeammin
on tärkeää tarkastella asioita kokonaisuuden kautta
helposti ihminen eksyy yksityiskohtiin
mikä sitten on olellista
kuinka löytää oman paikkansa
kuinka tietää mitä on tehtävä
vastaatko sinä tilanteisiin salamannopeasti
etkö reagoi tilanteisiin
eikö sinua mikään hätkähdytä
istut kirjoittamassa
kirjoitat itsesi
et jää tähän norkoilemaan
menet eteenpäin
mustasta kukkamukista juo kahvi pois
sitä vie tyhjän mukin tiskipöydälle
vuorossa pannullinen teetä
mutta vielä en kaada lasiin teetä
kirjoitan ensin jotakin tärkeää
mikä on minulle tärkeää
mikä on minun viestini tässä tilanteessa
kuinka kaikki etenee
kenet minä haluan löytää
kenen kanssa minulla on mahdollisuuksia nauttia elämästä
naapuri vasaroi
mitä minun pitikään sanoa
mitä minun pitikään kirjoittaa nyt
kuinka minulla on kaikki
mitä elämästäni on tullut
mitä tämä kaikki on
tilaa toimia
millä tavalla minä tässä toimin
aina on menty eteenpäin
kirjoitan jos kirjoitan
joskus on enemmän sanoja esillä ja joskus vähemmän sanoja
kirjoittaminen on kaikki kaikessa
miten niin
on elämässä muutakin kuin internet
on elämässä muutakin kuin kirjoitettuja sanoja
vielä tänään en ole piirtänyt kynällä paperille
kumpi on tärkeämpää kirjoittaminen vai piirtäminen
keskityn siihen mitä kulloinkin teen
aikaa kaikkineen
kaikki kaikkineen
elän täydesti
en hajota itseäni joutavanpäiväisiin
en eksy
etenen siinä missä kulloinkin olen
esitän asiani
olen vakava ihminen
kuljen omaa polkuani

Ei kommentteja: